05 Лис 2019

Ключові тренди закупівель у 2020 році: підсумки найбільших конференцій в Європі

CIPS_Supply management Awards

Сфера закупівель, як і будь-яка сфера бізнесу, зазнає у найближчій перспективі значних трансформацій. Все це пов’язано із тотальною автоматизацією та роботизацією всіх процесів, але це зовсім не означає, що людина буде займати вторинну роль у цих змінах. Зовсім навпаки, людина із своїми значними інтелектуальними здібностями має очолити цей процес.

Лідер програми СIPS в Україні та співзасновниця  компанії IPSM Марина Трепова, директорка департаменту із закупівель компанії INTECH Олена Курамшина та співзасновниця IPSM Вікторія Кравченко відвідали найбільші європейські події в світі закупівельників і поділилися, з якими викликами у цій сфері доведеться стикнутися вже у наступному році. А також розповіли про кращі практики та стандарти роботи, за якими працюють в Європі.

Be comfortable being uncomfortable

Щорічна конференція для закупівельників Digital Procurement World цього року пройшла в Амстердамі. Вона тривала 2 дні та привідкрила завісу того, що чекає всіх нас вже у найближчому майбутньому.

DPW – це щорічна подія для лідерів у галузі цифрових закупівель, де C-level керівники, відомі спікери та новатори з усього світу об’єднуються, щоб досягти змін у майбутньому закупівель.

Червоною ниткою всіх виступів лекторів стала тема футуризму:

Digital Procurement Conference

Закупівлі більше не будуть існувати у тому вигляді, як є зараз. Йдеться про зміну задач та компетенцій. Основним інструментом у роботі закупівельника були, є і будуть його мізки. Так, автоматизація та роботизація буде всюдисущою, але вони не торкнуться емоцій, фантазії, етики чи усвідомленості. Суть закупівельників зараз не бути проти роботів чи ботів, які заходять на ринок, а навчитись з ними “працювати”. Адже якщо ми не навчимось з цим співіснувати, то ми будемо за бортом”, – поділилися основними меседжем із конференції Олена Курамшина.

Цілком зрозуміло, що людині треба стати двигуном цих трансформацій у сфері закупівель, а для цього потрібно озброїтися новими знаннями, якостями та компетенціями. Оскільки закупівлі – поки найближчі до всіх інновацій. Це унікальний підрозділ, який співпрацює з усіма департаментами, а тому їх фактично “видно” з усіх берегів, – тому професіоналам у цій сфері доведеться стати гнучкими:

У найближчий час стане актуальним новий набір компетенцій. Доведеться розвивати свої аналітичні здібності та навчитися ефективно працювати із ключовими стейкхолдерами. Нам необхідні знання з дизайну та програмування, принаймні отримати базові навички, щоб бути біля витоків та очолити всі нові діджитал-процеси, які будуть запускатися у бізнес”, – продовжила пані Олена.

Також слід звернути увагу на те, що закупівельники мають врешті-решт вийти з тіні та сконцентруватися на тому, що потрібно саме їхнім клієнтам/споживачам.

Сам закупівельник має первинно думати, що отримає клієнт в кінцевому результаті. Тільки з цієї точки можна розкрутитися і зрозуміти, куди піти і як змінитися поза системою. Треба проаналізувати те, як ми працюємо з постачальниками та ризиками, наскільки усвідомлено ми підходимо до того, що робимо. Сам CPO має нарешті зрозуміти, що його ключовими компетенціями в епоху agile leadership стане новаторський менталітет, високий емоційний інтелект, любов до змін та нетерпіння до бюрократії”.

Основні тренди. DWS

Digital Procurement Conference trends

СПОЖИВАЧ У ЦЕНТРІ

Якщо тезово підсумувати основні тренди закупівель у 2020 році, то стає зрозуміло, що головним акцентом в усьому є не цифрові можливості, а саме людські:

  • ідеї стануть важливішими за знання
  • “зелені” (відновлювальні ресурси) закупівлі
  • доступ та відкриті інновації
  • банк у кишені
  • споживач має бути в центрі
  • досвід цінніший за продукти
  • організація закупівельної системи за принципом франшизи
  • будь комфортним, впроваджуючи  некомфортні зміни.

Українським закупівельникам слід навчитися хвалити себе

Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) – це глобальний інститут та асоціація менеджерів з закупівель, яка існує в Великій Британії з 1932 року. Всередині ХХ століття вони допомогли королівству розвивати закупівлі та зробили їх більш відкритими для суспільства. Утім, навіть сьогодні Інститут не стоїть на місці та розвиває сферу закупівель, і налічує понад 100 тис. членів з усього світу, які отримують нові знання, діляться корисною й актуальною інформацією та нешаблонними рішеннями для бізнесу.

CIPS_Supply management Awards

Кожного року для того, щоб відзначити найкращих у сфері закупівель CIPS проводить Supply Management Awards. Це як Оскар, тільки у сфері закупівель. Система нагород має близько 20 номінацій, починаючи від етичних норм всередині компанії, закінчуючи лідерами року чи юними талантами. Загалом участь у цій церемоній беруть 1100 учасників”, – розповідає Вікторія Кравченко.

Як зазначила Марина Трепова, ініціативи і проекти, які подають на цю премію, зазвичай, дуже різні, і те, що нам, українським бізнесам, може здатися навітьбанальним та очевидним, може бути відзначено нагородою.

“Для того, щоб подаватися на цю премію, не треба бути керівником чи топ-менеджером, можна бути звичайним працівником з досвідом і отримати визнання. Наприклад, цього року у номінації “Young Talent” перемогла Джесіка Джоунс, яка працює звичайним менеджером у Королівській пошті Британії. Це визнання того, що людина робить трохи більше, ніж роблять інші, і робить це якісно та з ентузіазмом”, – підкреслила Вікторія Кравченко.

Одним з переможцем премії стала компанія “Rolls-Royce”. Минулого року компанія вирішила більш глибоко співпрацювати зі своїм ланцюгом поставок, щоб збільшити вигоди, як для себе, так і для постачальників. Тому їхні прямі та непрямі групи закупівель розробили стратегію, яка найкраще підходить їм та їхнім постачальникам. У такий спосіб компанія мала на меті розвинути довіру між двома суб’єктами одного процесу, щоб інвестувати у нові технології та виводити їх на ринок. Так у “Rolls-Royce” створили та ввели в роботу інтегровану систему показників постачальників та план взаємодії з постачальниками.

За словами Вікторії Кравченко, будь-який український проект чи ініціативу у сфері закупівель можна подати на CIPS Supply Management Awards. Для цього потрібен опис проекту, додаткові документи, що підтвердять отриману вигоду, фото, лого, внесок у розмірі 200 фунтів стерлінгів. Журі визначає переможців за такими критеріями – величина, важливість та чіткість вигоди. З усіма деталями можна ознайомитися на сайті.

Також Марина Трепова впевнена, що CIPS підтверджує результати того, чого досягла компанія,:

В українських компаній є всі можливості, аби податись та отримати нагороди. На жаль, наш бізнес себе дуже недооцінює. Тому в мене є мрія, щоб у найближчі роки українські компанії набрались такої “дєрзості”, щоб подати свій кейс. Крім цього, це чудова можливість для нетворкінгу, а отже обміну досвідом та актуальною інформацією”.

CIPS_Supply management Awards3

ФОКУС НА НАВЧАННІ

Як резюмувала Марина Трепова, CIPS Supply Management Awards 2019 показав, що наші ресурси сьогодні мають концентруватися на навчанні та нових підходах, і як завжди в фокусі  етичний розділ. Власне CIPS, як установа може в цьому допомогти:

Інститут CIPS має навчання, по завершенню якого можна отримати диплом та нові знання, а також може провести незалежний аудит, завдяки якому можна значно підвищити рейтинг компанії на внутрішньому чи міжнародному ринку. Це гарантія стабільного розвитку, прозорості та в перспективі отримати кращі результати.

НАЙГУЧНІША ПОДІЯ ДЛЯ ЗАКУПІВЕЛЬНИКІВ! 28 ЛИСТОПАДА 2019, КИЇВ. НЕ ПРОПУСТІТЬ!

Google Adwords 970x90

Нагадуємо, в Україні є можливість пройти навчання на програмі Diploma in Procurement & Supply – це стратегічна програма від СIPS, де навчають всіх складових процесу закупівель. Тривалість програми – 1 рік.

⇒ Є можливість приєднатися до будь-якого модулю програми протягом року.

⇒ Читайте про старт навчального року та які курси чекають на слухачів програми СIPS 2019-2020.

Level-4 CIPS Diploma in procurement

МІЖНАРОДНА СЕРТИФІКАЦІЯ

Менеджер програми готовий відповісти на всі ваші питання: info@k-house.in.ua або + ‎38 (044) 369 31 00