04 Бер 2020

План Б, або найкращий час для закупівельників >> СПЕЦПРОЕКТ: Криза чи можливості?

криза чи можливості для закупівельників 2020

House of Knowledge розпочинає серію статей в рамках СПЕЦПРОЕКТУ “Криза чи можливості?”. Це будуть інтерв’ю та коментарі українських експертів з закупівель, а також переклади міжнародних статей, присвячених тому, як закупівельникам слід готуватися до економічної кризи, яку вже довго пророкують.

crisis opportunity for procurement Ukraine

Чому ми вирішили ініціювати цю тему? З одного боку, тому що питання дуже нагальне: експерти б’ють тривогу щодо прискорення економічної кризи. З другого боку, ми більше десяти років спостерігаємо за реакцією бізнесу на болючі процеси: бачили, як компанії занепадали через відсутність стратегії та паніку чи, навпаки, отримували вигоду завдяки інноваційним підходам.

І ми впевнені, що цього разу закупівельники будуть відігравати одну з ключових ролей в процесі реформування підходів компаній: на відміну від попередніх років не просто завдяки фокусу на скороченні витрат.  

І ще ми знаємо, що ґрунтовна освіта, обмін досвідом та вміння вчитися на помилках інших – це один з найефективніших шляхів до успіху в умовах невизначеності. 

Адже, цитуючи Джефрі Лайкера, професора з промислового та операційного інжинірингу Мічиганського університету, автора бестселеру “Філософія Toyota”: “Недостатньо просто старатися – потрібно спочатку знати, що робити, а вже потім старатися”

Починаємо.

План Б, або найкращий час для закупівельників

В сучасному світі всі знають про циклічність економіки:  що за підйомом обов’язково буде спад, але не знають, коли і який чорний лебідь припинить найдовший цикл зростання, який мали до сьогодні. Найвидатніші інвестори, такі як Рей Даліо, наприклад, вже декілька кварталів поспіль грають на пониження.

 

На новини з усього світу про китайський коронавірус наразі відреагували  всі фондові ринки у бік зниження. Звичайно, що і Україна інтегрована у світовий контекст – і вам потрібно буде прикласти зусиль, щоб знайти марлеву маску в аптеці. Навіть деякі компанії вже відчули затримки поставок, а, можливо, вже  замислились про план Б і наслідки зниження ринку збуту.

 

З іншого боку криза виступає у якості «лакмусового папірця» для операційної ефективності компанії. Настає час, коли ефективність закупівель буде визначати чи буде компанія прибутковою, і чи зможе подолати дев’ятий вал чергової кризи.

House of Knowledge попросив прокоментувати ситуацію  Марину Безрукову, члена правління ПрАТ «НЕК «Укренерго», яка керує діяльністю дирекції управління ланцюгами поставок компанії та постачання.

“Я згодна, що сьогоднішні світові тенденції дозволяють припускати, що коронавірус  може спровокувати зниження ділової активності  і безперечно Україна не залишиться осторонь. Світові компанії погіршують прогнози своїх фінансових показників, знижують закупівлі сировини, зменшують випуск готової продукції, споживають менше енергоресурсів.

Все це «добровільно-примусово» стимулює закупників активізувати механізми дослідження кон’юнктури ринку  та застосовувати нові інструменти ведення бізнесу, наприклад, впровадження плану переходу від одного постачальника до іншого, враховуючи оптимальне співвідношення ціна/ якість/ ризики, шукати товари-замінники, детальніше працювати з потребою внутрішнього замовника та так чи інакше застосовувати підходи управління категоріями закупівель.

Саме сьогодні – час важливих змін. Сьогодні як ніколи потрібно напрацювати нові проактивні ідеї, розробляти перспективні рішення, впроваджувати нові механізми, тому заклик «Змінюйся або втрачай!» актуальний як ніколи раніше.

.

bezrukova
Марина Безрукова. Член правління ПрАТ «НЕК «Укренерго». Більше 20 років в сфері закупівель, логістики та управління проектами, з них 17 років – управління закупівлями у приватному секторі економіки (виробництво, важка промисловість, легка промисловість, FMCG) в українських та міжнародних компаніях. Тьютор програми “Закупівлі для керівників: стратегічний рівень”

Команда закупників Укренерго приймає виклик і застосовує дієві механізми підвищення ефективності шляхом:

– постійного навчання і напрацювання нових підходів та навичок. Це – найважливіше.

– дослідження кон’юнктури ринку і сегментації постачальників за категоріями;

– проведення семінарів та презентацій для учасників торгів щодо підготовки тендерних пропозицій та  розсилки персоналізованих запрошень до участі у закупівлі з посиланням на оголошення в системі Prozorro.

Кожного дня ми економимо мільйони  гривень і вважаємо,  що економія до 30 % від бюджету – це цілком реально.

Програма «Закупівлі для керівників: стратегічний рівень»

Долучайтеся! Чітко зрозумійте, які саме інструменти будуть затребувані у найближчий рік та як діяти в умовах турбулентності. Проактивність та нові знання перетворюють кризу на можливості розвитку бізнесу компанії та власної кар’єри.

Старт програми восени 2020. Реєстрацію відкрито!

_28283-452

Ось лише деякі з успішних прикладів закупівель Укренерго:

Перевірочні пристрої (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-28-000417-b)

4 – кількість учасників

9 203 808 – бюджет закупівлі

6 890 049 – сума договору

2 343 759 – економія (25,4%)

 

Кабелі контрольні та силові (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-02-20-002366-b)

7 – кількість учасників

699 566 – бюджет закупівлі

401 900 – сума договору

297 666 – економія (42,6%)

 

Паливо для потреб НЕК Укренерго (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-10-31-002099-b)

4 – кількість учасників

14 251 650 – бюджет закупівлі

11 617 344 – сума договору

2 634 306 – економія (18,5%)

 

Багатофункціональні лічильники електричної енергії (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-10-23-002816-b)

4 – кількість учасників

5 956 200 – бюджет закупівлі

4 254 000,00- сума договору

1 702 200 – економія (28,6%)”

Ми вдячні пані Марині за коментарі. Чекайте на наступні статті.

Рекомендуємо  до читання статтю Вікторії Себко, керівниці служби постачання Девізіону виробничих активів Kernel Як закупівлям працювати ще ефективніше. Тренди 2020 року на прикладі підходів Kernel

Програми платформи House of Knowledge

ОТРИМАЙТЕ ПЕРШИЙ І ЄДИНИЙ В УКРАЇНІ МІЖНАРОДНИЙ ДИПЛОМ ПРОВІДНОГО ІНСТИТУТУ В СФЕРІ ЗАКУПІВЕЛЬ ТА УПРАВЛІННЯ ЛАНЦЮГАМИ ПОСТАВОК (CIPS) – DIPLOMA IN PROCUREMENT & SUPPLY.

https://k-house.in.ua/uk/pro-programu/

ВПЕРШЕ В УКРАЇНІ ПРЕДСТАВЛЯЄМО УНІКАЛЬНУ ПРОГРАМУ ДЛЯ ЗАКУПІВЕЛЬНИКІВ «ЗАКУПІВЛІ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ: СТРАТЕГІЧНИЙ РІВЕНЬ». Програма грунтується на багаторічному досвіді експертів в сфері закупівель, управління проектами.

https://k-house.in.ua/uk/procurement-art/

PROGRAMME AND PROJECT MANAGEMENT – ПЕРША УНІКАЛЬНА ПРОГРАМА, ЩО ОБ’ЄДНАЛА БРИТАНСЬКІ, ШВЕЙЦАРСЬКІ ТА АМЕРИКАНСЬКІ ЗНАННЯ, МІЖНАРОДНИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД, А ТАКОЖ МОЖЛИВІСТЬ ПРОЙТИ ЄВРОПЕЙСЬКУ СЕРТИФІКАЦІЮ В ОБЛАСТІ УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ ПО ЗАКІНЧЕННЮ ПРОГРАМИ. За підтримки International Project Management Association.

https://k-house.in.ua/uk/project-and-programme-management/ 

MBA-ПРОГРАМА ЕДИНБУРЗЬКОЇ БІЗНЕС-ШКОЛИ В УКРАЇНІ (ВЕЛИКА БРИТАНІЯ)

www.britishmba.in.ua